Yaratıcı Fikirler & Reklamlar & Tanıtımlar ...

Link to this post 27 Şub

Yaratıcı Pazarlama Ve Satış

So What ?

Bu başlığı ingilizce ve biraz da havalı olsun diye bu şekilde atmadık. Sadece tüm dünyada pazarlama ve satış uzmanları tarafından bu isim ile anıldığı ve
istisnasız olarak kullanılan bir temel kuralin ismi olduğu için bu şekli ile paylaşmayı uygun gördük.

Türkçe'ye çevirecek olursak, "eeeee ?" , "yani ?" , "Bunun Benim ile ilgisi ne ?" şeklinde anlatılabilir.

"So what ?" tekniği her türlü sunum, reklam, tanıtım yazısı ve en ufak satış konuşmanızda dahi uygulamamız gereken bir yöntemdir.


Yöntem temelini diğer bir kabul edilmiş satış felsefesinden almaktadır. "İnsanlar sizin sebepleriniz için değil kendi sebepleri için satınalma kararı verirler."
Eğer onların sebeplerini bulamaz veya sunumuzda bahsini geçirmezseniz satışta başarısızlık kaçınılmaz olacaktır.

Bir çok işletme bu basit kuralı unutarak kendi sebepleri ile yola çıkar ve sonrasında dene başarısız olduklarını anlamak için ekstra çaba sarfeder duruma düşerler.

Yapılması gerekeni çok basit bir iki örnek ile açıklamaya çalışalım.


A Firması teknik olarak rakiplerinden çok daha üstün özellikleri olduğunu bilmekte ve buna inanmakta tanıtım kampanyasını bu özellikler üstüne kurar ise başarılı olacağına kesin gözü ile balmaktadır.


Tanıtım: Bizim ürünümüzde .... kaplaması var.
Müşteri: "So what ?" - "Yani ?" - "Eeee Ne olmuş ?"
Sonuç: Müşteri de algı oluşmadı müşteri ürünü hissetmedi satınalma motivasyonu oluşmadı.

Tanıtım:Ürünümüz Uzun Ömürlü...
Müşteri:"So what ?" - "Yani ?" - "Eeee Ne olmuş ?"
Sonuç:Bütün ürünler uzun ömürlü neye göre uzun ömürlü ? satınalma farklılığı yaratılamadı.

Tanıtım:10 yıl sonra dahi ilk günkü fonksyonaliteyi koruyacak ve yatırımınıza değer katacak bir ürün.
Müşteri: Yatırımıma değer katacak. Fark yaratacak bir ürün.
Sonuç: Müşteri ilgisi satış ve motivasyonu daha açık.


Başka bir örnek hemen her sektör ve satıcının yaşadığı Standart bir toplantı satışı ?


B Firması danışmanlık yapıyor ve iş süreççerini geliştiriyor. Kontrol sistemleri ile hataları önlüyorlar.


Telefon Konuşması: Merhablar Ben Ahmet B firmasından arıyorum ve kontrol sistemleri üzerinde uzman bir şirketiz.
Müşteri : "So what ?" - "Yani ?" - "Eeee Ne olmuş ?"
Sonuç: Müşteri daha ilk cümle sonrası satıştan uzaklaştı.(üstelik toplatıyı satın almadı)


Telefon Konuşması: Merhabalar Ben Ahmet Biz 20 yıldır kontrol sistemleri üzerine uzman bir firmayız. 1500 Referansımız var.
Müşteri : "So what ?" - "Yani ?" - "Eeee Ne olmuş ?"
Sonuç: Müşteri daha ilk cümle sonrası satıştan uzaklaştı.(üstelik toplatıyı satın almadı)


Telefon Konuşması: Merhabalar Ben Ahmet B Firmasından Arıyorum. İşletme maliyetlerinizi 3 ay içerisinde %20 azaltacak bir projemiz mevcut.
Müşteri: %20 mi ? Bu yapacağımız yatırım için tam aradığımız ek kaynak ....
Sonuç : En azından toplantının satışı gerçekleşecektir.


Müşteri faydayı algılarsa özellik veya ürün ikinci planda kalacaktır.


A.Bahadır Yener